Ders İçerikleri ve Müfredat

İlk Dönem:


ATA 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Turkish Revolution I

Bu derste şu konular ele alınacaktır: İnkılap kavramı, Türk inkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılma nedenleri, Osmanlı İmparatorluğu’ndaki kurtuluş çabaları, fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Mustafa Kemal’in Anadolu’ya geçişi ve kongreler, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması, kurtuluş savaşı, dış politika, Mudanya Ateşkesi, Lozan Konferansı.

CENG 109 Programlama ve Hesaplama I

Bu ders, hesaplamalı problemlerin matematiksel modellenmesine giriş sağlar. Bu problemlerin çözümünde kullanılan yaygın algoritmalar, algoritmik paradigmalar ve veri yapıları ele alınır. Ders, algoritmalar ile programlama arasındaki ilişkiye vurgu yapar ve bu problemlere yönelik temel performans ölçütleri ile analiz tekniklerini tanıtır. Ayrıca, yapılandırılmış veriler üzerinde işlem yapmanın temel yöntemleri olarak tür tanımlı fonksiyonlar, koşullu ifadeler ve yineleme (özyineleme) konularına da giriş yapılır. 

ENG 101 Akademik İngilzice I

Bu ders, dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) dilbilgisi ve kelime bilgisiyle birlikte bütünleşik bir şekilde ele alan beceri odaklı bir derstir. İlgi çekici içeriği ve sistematik beceri çalışmaları sayesinde öğrenciler düşüncelerini ifade edebilecek ve iletişim yetkinliklerini geliştirebileceklerdir. Ders ayrıca, bağımsız öğrenmeyi teşvik eden güçlü bir çalışma becerileri odağı da içermektedir. 

EPR 121 Girişimcilik Projesi I

Girişimci ve proje üreticisi olabilmeleri için öğrencilerimiz; iş kurma ve yönetimi, işletme muhasebesi, iş yeri açma ve teşvikler, Ar-Ge ve tasarım merkezi faaliyetleri, proje destekleri gibi konularda bilgi edinirler. Diğer programlardan benzer projeleri seçen öğrencilerle iş birliği yaparak ekip kurma ve birlikte iş yapma deneyimlerine başlarlar.

IUL 151 Üniversite Hayatına Giriş

Üniversite hayatına uyum sağlamaları amacıyla öğrencilerimize akademik çalışmaların yanı sıra sunulacak çeşitli etkinliklerden oluşan, keyifli bir şekilde üniversitenin yeni ortamına adapte olmalarını hedefleyen bir programdır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak programlarla, onları aktif bireyler olarak destekleyecektir. Sosyo-kültürel etkinliklere odaklanan bu program; öğrencilere haftalık bir mola vererek entelektüel merak, kültürel duyarlılık ve sorumluluk alma bilinci oluşturmayı; aynı zamanda öğrencilerin vizyonlarını geliştirmeyi ve topluma ile dünyaya faydalı bireyler olarak yetişmelerini amaçlamaktadır.

MATH 101 Mühendislik Matematiği I

Fonksiyonlar, limitler, süreklilik, türev alma ve uygulamaları, integral, kalkülüsün temel teoremi, integral alma teknikleri ve uygulamaları, uygunsuz integraller ve seriler, Taylor polinomları, kuvvet serileri, temel transandantal fonksiyonlar.. 

PHYS 101 Mühendislik Fiziği I

Vektörler, doğrusal kinematik ve dinamik, iş ve enerji, parçacık sistemleri, dönme kinematiği ve dinamiği, denge, kütle çekimi, salınımlar, dalgalar, akışkanlar mekaniği, istatistiksel mekanik, ısı ve termodinamik. (Her hafta bir laboratuvar dersi yapılmaktadır.) 

TUR 101 Türkçe I

Dil kavramı, dilin toplumsal değeri; yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri; cümle bilgisi; konuşma bozuklukları; yazılı ve sözlü anlatım; etkili okuma ve metin çözümlemesi bu ders kapsamında ele alınacaktır.

EHS 101 İş Sağlığı ve Güvenliği

Bu derste; iş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü, ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi, iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, işveren tarafından yürütülmesi gereken iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri, iş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve bunların maliyetleri, iş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri, bireysel ve örgütsel faktörler, iş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar, elektrikle yapılan işlerde iş sağlığı ve güvenliği konuları ele alınacaktır.. 


İkinci Dönem:


CENG 110 Programlama ve Hesaplama II

Programlama ve Hesaplama II dersi, Programlama ve Hesaplama I dersinde sunulan temel kavramlar üzerine inşa edilerek, öğrencilerin algoritma tasarımı, veri yapıları ve hesaplamalı problem çözme konularındaki anlayışlarını derinleştirir. Bu ders, nesne yönelimli programlama, modüler tasarım ve ileri düzey özyineleme gibi daha gelişmiş programlama tekniklerine odaklanır. Öğrenciler, ağaçlar, grafikler ve karma tablolar gibi karmaşık veri yapılarının yanı sıra, performans optimizasyonu ve hesaplama kaynaklarının yönetimi stratejilerini öğrenirler. Ders boyunca, uygulamalı programlama alıştırmaları ve projeler aracılığıyla verimli, sürdürülebilir ve ölçeklenebilir yazılım çözümleri geliştirme becerisine ağırlık verilir..

MATH 102 Mühendislik Matematiği II

Vektör kalkülüsü, çok değişkenli fonksiyonlar, yönlü türevler, gradyan, Lagrange çarpanları, çoklu integraller ve uygulamaları, değişken dönüşümü, koordinat sistemleri, çizgi integralleri, Green teoremi ve uygulamaları. 

PHYS 102 Mühendislik Fiziği II

Yük ve madde, elektrik alanı, Gauss yasası, elektrostatik potansiyel, kapasitans, akım ve direnç, elektromotor kuvvet ve devreler, manyetik alan, Ampère yasası, Faraday yasası, endüktans, maddenin manyetik özellikleri. (Her hafta bir laboratuvar dersi yapılmaktadır.) 

ENG 102 Akademik İngilizce II

Bu ders, dört temel dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) dil bilgisi ve kelime bilgisiyle birlikte bütünleştiren beceri temelli bir derstir. İlgi çekici içeriği ve sistematik beceri çalışmaları sayesinde öğrenciler düşüncelerini ifade edebilecek ve iletişim yeteneklerini geliştirebileceklerdir. Ayrıca, bağımsız öğrenmeyi teşvik eden güçlü bir çalışma becerileri odağı da içermektedir. 

IUL 152 Geleceğin İnşası

Üniversite Hayatına Giriş Dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, öğrencinin kariyer planlaması, mülakat süreçleri, imaj ve iletişim gibi konularda yetkinliğini artırmayı ve nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders, çeşitli seminerler aracılığıyla öğrencilere bilim, teknik, sanayi, yaratıcı düşünme, Ar-Ge'deki gelişmeler, akılcı ve eleştirel düşünme, akıl yürütme yeteneği, rasyonel çözümler üretme ve gelecekteki iş fırsatlarını değerlendirme konularında bilgi kazandırmayı hedeflemektedir. Bu ders, ülkemizde temel bilimlerin gelişimine katkı sağlamakta; öğrencilere uygulamalı araştırma yapma, mevcut bilgi ve fikirleri yenileme, zenginleştirme ve meslek dallarının ihtiyaç duyduğu nitelikleri kazandırma fırsatı sunmaktadır.​

WED 124 İş Yeri Eğitimi I

Öğrenciler haftanın bir günü iş yerinde gözlem yapar ve deneyim kazanırlar. Bu dersi iş ortamında alırlar. Bu derste meslek adaylarının üst düzeyde deneyime sahip kişilerle ve iş yeri eğitmenleriyle birlikte çalışma, onları iş başında gözlemleme ve sınırlı da olsa bireysel olarak görev alma fırsatına sahip olmaları beklenir. İş yeri deneyimi dersi kapsamında yürütülen etkinlikler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin gelecekteki mesleklerini anlama ve mesleği oluşturan yeterlilikleri kazanma konusundaki gelişimleri; üniversitedeki öğretim elemanları ile iş yerinde görevli uygulama eğitmenleri ve mesleğinde deneyim kazanmış mentorlar tarafından yakından iş birliği içinde değerlendirilir.

SENG 116 Nesne Yönelimli Programlama

Nesne Yönelimli Programlama dersi, nesne yönelimli yazılım geliştirme sürecinin temel kavramlarını ve ilkelerini tanıtır. Bu derste sınıflar, nesneler, kalıtım (inheritance), kapsülleme (encapsulation), çok biçimlilik (polymorphism) ve soyutlama (abstraction) gibi temel konular ele alınır. Öğrenciler, nesne yönelimli yaklaşımı kullanarak modüler, yeniden kullanılabilir ve sürdürülebilir kodlar tasarlamayı ve uygulamayı öğrenirler. Ders, gerçek dünya örnekleri üzerinden problem çözmeye odaklanır; sınıf hiyerarşilerinin tasarımı, tasarım desenlerinin uygulanması ve modern geliştirme araçlarının kullanımı gibi konulara ağırlık verir. Uygulamalı projeler ve kodlama alıştırmaları sayesinde öğrenciler, Python veya C++ gibi nesne yönelimli dillerle sağlam yazılım sistemleri geliştirme konusunda pratik deneyim kazanırlar..


Üçüncü Dönem:


FRL xxx Seçmeli Yabancı Dil I

Bu derste öğrenciler; Çince, Almanca, Arapça, İtalyanca ve İspanyolca gibi yabancı dil derslerini alabileceklerdir.  

WAP 227 İş Yeri Uygulaması I

Bu ders, İş Yeri Deneyimi 1 dersinin devamıdır ve öğrenciler, önceki dönemde mentorlarıyla birlikte başladıkları iş yeri deneyimlerine devam ederler.

SENG 207- İnsan-Bilgisayar Etkileşimi

Bu ders, etkileşimli bilişim sistemlerinin tasarımı ve değerlendirilmesine yönelik ilke ve uygulamaları tanıtır. İnsanların teknolojiyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamaya odaklanan ders; kullanıcı odaklı tasarım, kullanılabilirlik ilkeleri, bilişsel modeller, etkileşim biçimleri ve arayüz tasarım teknikleri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, kullanıcı gereksinimlerini toplama, prototip oluşturma ve kullanılabilirlik testleri yapma yöntemlerini keşfederler. Uygulamalı çalışmalar ve projeler aracılığıyla, öğrenciler sezgisel, erişilebilir ve etkili arayüzler tasarlayarak genel kullanıcı deneyimini geliştirmeyi öğrenirler. 

CENG 205 Veri Yapıları ve Algoritmalar

Bu ders, verilerin etkin bir şekilde düzenlenmesi, saklanması ve işlenmesine yönelik temel teknikleri inceler. Ders kapsamında diziler, bağlı listeler, yığınlar, kuyruklar, ağaçlar, yığın yapıları (heaps), grafikler ve karma tablolar gibi temel veri yapılarının yanı sıra; arama, sıralama, özyineleme, dinamik programlama ve grafik geçişi (graph traversal) gibi temel algoritmalar ele alınır. Öğrenciler, algoritmaların zaman ve bellek karmaşıklıklarını analiz ederek algoritmik verimlilik ve performans arasındaki dengeleri anlamayı öğrenirler. Farklı hesaplama problemlerini çözmek için uygun veri yapıları ve algoritmaların seçilmesine vurgu yapılır; teorik kavramların pratikte uygulanmasını pekiştiren programlama ödevleriyle desteklenir.

CENG 213 Ayrık Hesaplama Yapıları

Bu ders, bilgisayar bilimi ve yazılım mühendisliğinin temelini oluşturan temel matematiksel kavramları ve teknikleri tanıtır. Konular arasında mantık, kümeler, ilişkiler, fonksiyonlar, kombinatorik, grafik kuramı, ağaçlar, özyineleme ve sonlu durum makineleri yer alır. Öğrenciler, hesaplamalı problemleri çözmek, algoritmaları analiz etmek ve yazılım sistemlerinin kuramsal temellerini anlamak için biçimsel akıl yürütme, ispat teknikleri ve ayrık matematiksel modelleri nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. Ders, veri organizasyonu, algoritma tasarımı, yazılım doğrulama ve karmaşıklık analizi gibi alanlarda ayrık yapıların önemine vurgu yapar.

MATH 202 Diferansiyel Denklemler

 Birinci mertebeden diferansiyel denklemler, lineer denklemler, homojen ve homojen olmayan denklemler, seri çözümleri, Laplace dönüşümü, birinci mertebeden lineer denklem sistemleri, sınır değer problemleri, Fourier serileri.


Dördüncü Dönem:


FRL xxx Seçmeli Yabancı Dil II

Bu derste, öğrenciler bir önceki dönemde aldıkları yabancı dil dersine devam edeceklerdir. Bu ders, Seçmeli Yabancı Dil I dersinin devamı niteliğindedir.

WAP 228 İş Yeri Uygulaması II

Bu ders, WAP 227 İş Yeri Uygulaması I dersinin devamıdır ve öğrenciler, önceki dönemde mentorlarıyla birlikte başladıkları iş yeri deneyimlerine devam ederler.

SENG 2xx Yazılım Test ve Bakımı

Bu ders, yazılım yaşam döngüsü boyunca yazılım kalitesini sağlamak için kullanılan ilke, teknik ve araçlara odaklanır. Yazılım doğrulama ve geçerleme, birim testi, entegrasyon testi, sistem testi, regresyon testi ve test otomasyonu gibi temel konuları kapsar. Öğrenciler, etkili test senaryoları tasarlamayı, test stratejilerini uygulamayı ve test sonuçlarını yorumlayarak yazılım hatalarını tespit edip çözmeyi öğrenirler. Dersin bakım bölümünde ise yazılım evrimi, yeniden yapılandırma (refactoring), hata takibi, kod incelemeleri ve eski sistemlerin yönetimi gibi konular ele alınır. Gerçek dünya ortamlarında yazılımın güvenilirliğini, ölçeklenebilirliğini ve performansını koruma üzerinde durularak, öğrencilerin dağıtım sonrası yazılım sistemlerini sürdürülebilir ve geliştirilebilir şekilde yönetmeye hazırlanmaları amaçlanır..

SENG 204 Yazılım Mühendisliği

Bu ders, güvenilir, verimli ve sürdürülebilir yazılım sistemlerinin geliştirilmesinde yer alan sistematik süreçlere kapsamlı bir giriş sunar. Ders, gereksinim analizi, sistem tasarımı, uygulama, test, dağıtım ve bakım dâhil olmak üzere yazılım geliştirme yaşam döngüsünün tüm aşamalarını kapsar. Temel konular arasında yazılım süreç modelleri, proje yönetimi, yazılım mimarisi, tasarım desenleri, sürüm kontrolü, dokümantasyon ve ekip iş birliği yer alır. Öğrenciler, gerçek dünya yazılım geliştirme süreçlerini simüle eden ekip tabanlı projelerde çalışarak mühendislik ilkeleri ve en iyi uygulamaları kullanarak kaliteli çözümler üretme konusunda pratik deneyim kazanırlar. Teknik, örgütsel ve insan faktörleri arasındaki dengeyi kurmaya özellikle vurgu yapılarak, başarılı yazılım projeleri gerçekleştirmeleri hedeflenir.

MATH 201 Mühendisler için Olasılık ve İstatistik

Olasılık teorisine giriş. Rastgele değişkenler, beklenen değer, varyans ve moment üreten fonksiyonlar. Dağılımlar: Bernoulli, binom, uniform, Gauss (normal), üstel, Poisson, gamma. İstatistiksel kavramlara giriş. Örnekleme ve örnek istatistikleri. Nokta ve aralık tahmini. Hipotez testleri. Regresyon. Rastgele değişken üretimi, örnekleme ve tahminlemenin sayısal ve hesaplamalı yönleri.

SENG 202 Veritabanı Sistemlerine Giriş

Bu ders, modern veritabanı sistemlerinin temel kavramlarını, ilkelerini ve mimarilerini tanıtır. Ders kapsamında veri modelleri (özellikle ilişkisel model), varlık-ilişki (ER) diyagramları ile veritabanı tasarımı, ilişkisel cebir, SQL sorgulama ve normalleştirme teknikleri ele alınır. Öğrenciler, veri bütünlüğü, güvenliği ve performansı sağlayarak veritabanlarını etkili bir şekilde tasarlamayı, uygulamayı ve yönetmeyi öğrenirler. Ayrıca, işlem yönetimi, eşzamanlılık kontrolü, indeksleme ve NoSQL sistemlerine giriş gibi konular da işlenir. Uygulamalı alıştırmalar ve projeler aracılığıyla öğrenciler, gerçek dünya veritabanı uygulamaları geliştirme ve bunlarla etkileşim kurma konusunda pratik deneyim kazanırlar.


Beşinci Dönem:


LAW 301 Mühendisleri için Hukuk Kavramları

Bu ders, mühendislik uygulamalarını etkileyen temel hukuk ilkeleri, düzenlemeler ve etik sorumluluklar hakkında genel bir bakış sunar. Ders kapsamında fikri mülkiyet hakları (patent, telif hakkı, marka), sözleşme hukuku, sorumluluk, meslek etiği, iş yeri güvenliği, çevre düzenlemeleri ve mühendislik projeleriyle ilgili yasal standartlar gibi konular ele alınır. Öğrenciler, mesleki faaliyetlerinde hukuki çerçevede nasıl hareket edeceklerini, aldıkları kararların hukuki sonuçlarını nasıl değerlendireceklerini ve mühendislik çalışmalarında etik ve yasal uyumun önemini öğrenirler. Gerçek dünya vaka analizleri ve pratik örnekler üzerinden yapılan vurgular, geleceğin mühendislerinin bilinçli ve sorumlu kararlar almasını desteklemeyi amaçlar.

WAP 327 İş Yeri Uygulaması III

Bu ders, WAP 228 İş Yeri Uygulaması I dersinin devamıdır ve öğrenciler, önceki dönemde mentorlarıyla birlikte başladıkları iş yeri deneyimlerine devam ederler.

CENG 303 İşletim Sistemleri Tasarımı ve İnşası

Bu ders, modern işletim sistemlerinin temel kavramları, ilkeleri ve tasarımına kapsamlı bir giriş sunar. Ders kapsamında süreç yönetimi, iş parçacığı zamanlaması, eşzamanlama, kilitlenmeler, bellek yönetimi, dosya sistemleri, giriş/çıkış sistemleri ve güvenlik gibi temel konular ele alınır. Öğrenciler, işletim sistemlerinin donanım ve yazılım arasında nasıl bir arayüz görevi gördüğünü, sistem kaynaklarını nasıl yönettiğini ve sistem kararlılığı ile performansını nasıl sağladığını öğrenirler. Ders, teorik temellerin yanı sıra Linux veya Windows gibi gerçek işletim sistemi uygulamalarını inceleyen pratik alıştırmalar ve projelerle desteklenerek uygulamalı deneyim kazandırmayı amaçlar.

SENG 324 Yazılım Mühendisliğinde Yeni Trendler

Bu ders, yazılım geliştirme alanının geleceğini şekillendiren en son yenilikleri, araçları ve yöntemleri inceler. Ders kapsamında çevik (agile) ve DevOps uygulamaları, sürekli entegrasyon ve dağıtım, mikro hizmet mimarisi, bulut tabanlı geliştirme, yazılım mühendisliğinde yapay zekâ kullanımı, blokzincir uygulamaları, yazılım analitiği ve yeni nesil yazılım kalite güvence teknikleri gibi güncel konular ele alınır. Öğrenciler, güncel araştırmaları analiz eder, gerçek dünya vaka çalışmalarını inceler ve uygulamalı projelerle bu eğilimlerin modern yazılım sistemlerinin tasarımı, geliştirilmesi, dağıtımı ve bakımı üzerindeki etkisini kavrarlar. Bu dersin amacı, öğrencilere yazılım mühendisliğinin hızla değişen yapısında farkındalık ve uyum yeteneği kazandırmaktır.


Altıncı Dönem:


SENG 312 Veri Madenciliği

Bu ders, büyük veri kümelerinden desenler, ilişkiler ve içgörüler keşfetmek için kullanılan temel kavramları, teknikleri ve araçları tanıtır. Ders kapsamında veri ön işleme, birliktelik kuralı madenciliği, sınıflandırma, kümeleme, anomali tespiti ve boyut indirgeme gibi konular ele alınır. Öğrenciler; karar ağaçları, k-means, Apriori ve destek vektör makineleri gibi temel algoritmaların yanı sıra, model performansını değerlendirmeye yönelik ölçütleri de incelerler. İş dünyası, sağlık sektörü ve sosyal ağlar gibi farklı alanlarda veri madenciliğinin teorik temelleri ile pratik uygulamaları arasında denge kurulur. Uygulamalı projeler ve vaka çalışmaları aracılığıyla öğrenciler, gerçek dünya verilerinden eyleme dönüştürülebilir bilgi çıkarmada pratik deneyim kazanırlar.

SENG 305 Formal Diller ve Otomata

Bu ders, biçimsel diller, gramerler ve hesaplama modelleri aracılığıyla bilişimin matematiksel temellerini tanıtır. Ders kapsamında sonlu otomatlar, düzenli diller, bağlamdan bağımsız gramerler, yığıtlı otomatlar, Turing makineleri ve kararsızlık (undecidability) gibi konular ele alınır. Öğrenciler, hesaplama problemlerini modellemeyi ve analiz etmeyi, neyin hesaplanabilir olduğunu ve hesaplamanın sınırlarını anlamayı öğrenirler; dil kuramı ile derleyici tasarımı, sözcük analizi ve desen eşleme gibi pratik uygulamalar arasındaki bağlantıları keşfederler. Ders, ispatlar, yapılar ve algoritmik analizler aracılığıyla sağlam bir akıl yürütme ve problem çözme yeteneği geliştirmeye odaklanır.

SENG 310 Yazılım Proje Yönetimi

Bu ders, yazılım projelerini planlama, yürütme, izleme ve başarıyla tamamlama süreçlerinde kullanılan ilke, yöntem ve araçlara odaklanır. Ders kapsamında proje yaşam döngüsü modelleri, kapsam yönetimi, zaman ve maliyet tahmini, risk değerlendirmesi, kaynak tahsisi, ekip liderliği, kalite güvencesi ve proje iletişimi gibi temel konular ele alınır. Öğrenciler, hem geleneksel (şelale modeli) hem de modern (çevik, Scrum) yaklaşımları keşfeder ve proje yönetimi araçları ile teknikleri konusunda pratik deneyim kazanırlar. Vaka analizleri ve grup projeleri aracılığıyla öğrenciler, yazılım ekiplerini etkili şekilde yönetme, müşteri gereksinimlerini karşılama ve zamanında, bütçe dahilinde yüksek kaliteli yazılım çözümleri sunma becerilerini geliştirirler.

WEX 328 İş Yeri Uygulaması I

Bu ders kapsamında öğrenciler, haftanın bir günü iş yerinde uygulama yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında gerçekleştirirler. Meslek adayları, iş ortamını tanıma ve iş yerinde gerçekleşen faaliyetlere tam olarak katılma fırsatı bulurlar. İş yeri uygulaması süresince yapılacak çalışmalar, dönem başlamadan önce iş yeri koşullarına göre ve öğrenciler ile onlara rehberlik edecek uygulama eğitmenlerinin görüşleri alınarak planlanır. Her iş yerinin ekosistemi farklı olacağından, dönem planı iş yerinin ekosistemi tanındıktan sonra hazırlanır ve bu nedenle her öğrencinin haftalık programı farklılık gösterebilir.


ELEC 3 Teknik Seçmeli Ders III
ELEC 4 Teknik Seçmeli Ders IV
ELEC 5 Teknik Seçmeli Ders V


Yedinci Dönem:


WEX 427-İş Yeri Deneyimi II

Öğrenciler, haftada bir gün iş yerinde gözlem yaparak deneyim kazanırlar. Bu derste öğrenciler, okul yerine iş yerinde ders alırlar. Meslek adayları, görev ve faaliyetleri sınırlı olsa bile, deneyimli süpervizörleri ve eğitmenleriyle birebir çalışma ve onları gözlemleme fırsatı bulurlar.

ELEC 6 Teknik Seçmeli Ders VI
ELEC 7 Teknik Seçmeli Ders VII
ELEC 8 Teknik Seçmeli Ders VIII
ELEC 9 Teknik Seçmeli Ders IX
ELEC 10 Teknik Seçmeli Ders X


Sekizinci Dönem:


SENG 402-Bitirme Projesi II

Bu ders, Bitirme Projesi I’in devamı niteliğinde olup, önerilen uzay ve havacılık mühendisliği projesinin yürütülmesi, tamamlanması ve sunulmasını kapsar. Öğrenciler, proje planlarında belirtilen analiz, tasarım, prototipleme, benzetim (simülasyon) veya deneyleri gerçekleştirirler. Ders, kapsamlı bir final raporu ve sözlü sunumla tamamlanır. Problem çözme, mühendislik uygulamaları, takım çalışması ve teknik sonuçların etkili bir şekilde sunulması üzerinde özellikle durulur.

WEX 428-İş Yeri Deneyimi III  

Programın son döneminde tüm öğrenciler, OSTİM Teknik Üniversitesi tarafından uygun görülen önceden belirlenmiş ilke ve esaslara uygun olarak Ankara’nın tüm illerinde veya Ankara içinde bulunan bir fabrika / üretim biriminde uygulamalı eğitim gerçekleştirecektir. Ayrıca, OSTİM Teknik Üniversitesi ile OSTİM Kümelenmeleri arasında imzalanan iş birliği protokolü çerçevesinde, gelişim ve iş birliği kapsamında Ankara’da bulunan bir fabrika / üretim biriminde staj / iş başı eğitimi yapılacaktır. Bu staj / iş başı eğitimi süresince öğrenciler eş zamanlı olarak “Proje Yönetimi” dersini, staj / iş başı eğitimi dersi olarak alacaklardır. Bu derste her öğrenci, staj / iş başı eğitimi yaptığı fabrika / üretim biriminde karşılaştığı alanlarda Tasarım, Üretim, Montaj ve Bakım konularıyla ilgili problem alanlarını belirleyebilecek, şirketle birlikte yeni nesil yaratıcı çözüm önerilerini tanımlayacak, bir proje fikri oluşturacak, bu projeyi tasarlayıp geliştirecek ve uygulama alanına yansıtacaktır. Bu proje, staj / iş başı eğitimi performansı kapsamında değerlendirilecektir.